image-3

Remittering: Alt du trenger å vite for et effektivt regnskap

Remittering er en funksjon som bokfører og betaler inngående faktura og andre betalinger direkte i et regnskapssystem, og videresendes automatisk til nettbanken. Ved remittering vil den som fører bedriftens regnskap legge fakturaer til betaling, og samtidig bokføre. På denne måten blir jobben gjort i en og samme prosess, fremfor å bokføre i regnskapsprogrammet og registrere i nettbanken i to ulike operasjoner, slik det ellers ville blitt gjort.

Funksjonaliteten forutsetter at banken din og regnskapsprogrammet tilbyr denne tjenesten. Dersom nettbanken din støtter dette, må man inngå en remitteringsavtale. Deretter kan en ta i bruk funksjonen i regnskapsprogrammet. Det blir produsert en forfallsliste i regnskapsprogrammet som overføres til nettbanken for godkjennelse. Disse filene overføres i Telepay-format som støttes av alle norske banker. Det kreves litt mer arbeid med de inngående fakturaene i regnskapsprogrammet, men tiden en bruker i nettbanken vil reduseres ved remittering. Det er likevel viktig å føre et punktlig regnskap for at remittering skal fungere, ellers vil fakturaene gå til forfall før de blir betalt.

Synega støtter følgende regnskapsprogrammer som har denne funksjonen tilgjengelig:

Selv med gode regnskapsprogrammer, er det lurt å benytte seg av en regnskapsfører for å unngå bokføringsfeil. Våre regnskapsførere kan hjelpe med remittering, og sikre din bedrift et trygt og redelig regnskap. Videre sørger vi også for at regnskapet føres etter skjema, slik at det ikke oppstår eventuelle gebyrer ved forfall. Synega er 100% nettbasert og kan bistå uavhengig av bosted. Trykker du på knappen nedenfor kan du raskt og enkelt bli kunde hos oss, og få hjelp til ditt regnskap. 

Fyll inn navn og telefonnummer og vi vil kontakte deg.

Bransje*
Kontaktperson*